pb
pb
pb
pb
pb
pb
pb
pb

organizatorzy:

lodzkie 

Województwo Łódzkie

www.lodzkie.pl

 asp

 

Akademia Sztuk Pięknych

im Władysława Strzemińskiego w Łodzi

www.asp.lodz.pl

 cpm

 

Centrum Promocji Mody

www.cpm.asp.lodz.pl

 urzedowski

 

BMK Europe S.A. właściciel marki Urzędowski

www.urzedowski.pl

patronat medialny:


architektura 

Miesięcznik „Architektura i biznes”

www.architekturaibiznes.com.pl

 ,,STYL TO KOMFORT’’

czyli kilka słów o design thinking

 

 

 

urzedowski

Kreowanie, tworzenie i wdrażanie innowacyjności to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Głównym elementem tych dążeń są potrzeby człowieka. Podążanie za trendami i potrzebami konsumentów, stanowi główny wyznacznik kierunku rozwoju wszystkich organizacji. Czy zatem firmy działające na polskim rynku są w stanie podołać i przewidzieć potrzeby swoich klientów? Tak, a odpowiedź na to pytanie poznaliśmy podczas konferencji ,,Styl to komfort’’ współorganizowanej przez markę Urzędowski.

O design thinking w Polsce mówi się coraz chętniej, a co istotniejsze, znacznie częściej podejmuje się kroki mające na celu wdrażanie myślenia projektowego w działalność rodzimych firm. Potwierdzenie tych słów, poznaliśmy podczas konferencji „Styl to komfort”, w której udział wzięli architekci z całej Polski. wydarzenie odbyło się 21 września 2016 r. w centrum Promocji Mody przy Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Sam wybór miejsca spotkania pokazuje, że design thinking to nie tylko teoria, a praktyczne i realne przykłady potwierdzające skuteczność danych działań. Łódź to bowiem pionier myślenia projektowego, które z sukcesem wdraża już od 10 lat.

 

DESIGN THINKING
to przyszłość każdej firmy 

 

 

Przedstawicielem i absolutnym ekspertem danego sposobu kreowania polityki firmy, był Henryk Stawicki, na co dzień zajmujący się pomocą organizacjom w tworzeniu strategii usług, brandów i produktów w oparciu o design thinking. jak podkreślił — design thinking, to nie sama produkcja dla piękna, ale produkcja ergonomiczna, przyszłościowa i nastawiona na korzyść człowieka. firmy, które stawiają człowieka na piedestale swoich działań, idealnie potrafią wykreować dobrze prosperującą podaż.

Potrzeby ludzkie kreują aktualną rzeczywistość, co według niego przyczyni się do powstania ery uczenia się i słuchania głosu konsumentów.

 

 

O tym jak współcześnie potrzeby ludzkie pełnią ważną rolę w działalności organizacji, opowiedział uczestnikom spotkania Robert Konieczny — znakomity architekt, właściciel biura kwk Promes, słynący ze śmiałych, nowatorskich rozwiązań.

— Nietypowe potrzeby ludzi, z którymi współpracuję, są podstawą
tworzenia innowacyjnych projektów — mówił podczas konferencji.

Prezentacja wybranych projektów w ciekawy sposób ukazała, że dla każdego z nas styl i komfort oznacza coś zupełnie innego. Dla niektórych jest to „bezpieczny dom” , do którego nikt niepowołany nie ma wstępu, a dla innych „dom autorodzinny”, w którym garaż włączono do reprezentacyjnej części budynku.

 

Definicja zależna od osobistych poglądów

 

 

Zwieńczeniem całego spotkania był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział wszyscy prelegenci, przy dodatkowym wsparciu merytorycznym prof. Małgorzaty Siwek, wykładowcy z 30-letnim doświadczeniem w nauczaniu m.in. w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W kończącej wydarzenie dyskusji, zebrani goście starali się m.in. wytłumaczyć i opisać pojęcie komfortu.

Jeśli chodzi o komfort, każdy ma swoją indywidualną wizję jego pojmowania.
Na pewno ten obraz musi być zgodny z naszą wewnętrzną ergonomią, odczuciami, czy osobistymi potrzebami. jest to najprościej mówiąc, sprawa bardzo indywidualna - podsumowywała prof. Małgorzata Siwek.

 

Konferencja bez wątpienia miała bardzo duże znaczenie wobec myślenia w kategoriach rozwoju innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Potwierdzają to także słowa Jarosława Issela: — Spotkanie miało na celu zainspirować rynek do myślenia, że w dzisiejszych czasach do oferowanych produktów nie możemy podchodzić jedynie w kryteriach praktyczności. Ważny jest również design i piękno oferowanych rzeczy. Tak naprawdę, wszystko co oferujemy powinno mieć swój unikatowy styl, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu.

 

 Styl i komfort idealnie się uzupełniają

 

 

W dalszej części konferencji na szereg pytań odpowiadał duet projektantów mody Paprocki & Brzozowski, który skutecznie podejmował próbę odpowiedzi na zagadnienie utożsamiania się pojęć stylu i komfortu. Nie bez znaczenia
w podnoszonej tematyce była współpraca artystów z marką Urzędowski, cenionego za jakość i innowacyjność producenta stolarki otworowej. — Projekty stworzone  z duetem Paprocki & Brzozowski to dla nas wyraz indywidualności, wykraczania poza standard i przeciętność. Zawsze dążymy do najwyższej jakości, dlatego współpraca z tak wybitnymi projektantami była dla nas naturalnym wyborem — mówił podczas konferencji Jarosław Issel, Prezes Zarządu BMK Europe S.A,  w którego skład wchodzi marka Urzędowski.


Efektem tej niezwykłej kooperacji były trzy linie produktowe okien: Pure, Love  i Glamour, uzupełnione o okna balkonowe, przesuwne drzwi tarasowe oraz drzwi zewnętrzne, które w pełni oddają hasło przewodnie konferencji — „Styl to komfort”. Paprocki & Brzozowski starali się przełożyć swoje myślenie na kwestie czysto architektoniczne. — W architekturze, wydaje nam się, że komfort to logistyczne podejmowanie przestrzeni, w której chcemy być, do której chcemy wracać. Myślę, że najprostsza definicja opiera się na tym, że komfort to przede wszystkim wygoda w użytkowaniu — mówili projektanci.

 

Organizatorami konferencji „Styl to komfort” byli: właściciel marki Urzędowski, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Centrum Promocji Mody w Łodzi. Patronat medialny nad wydarzeniem, objął magazyn Architektura & Biznes.

urzedowski

DO POBRANIA

pdf Styl to komfort – Agenda konferencji